tisdag 24 november 2015

Abstinensstillande läsning

Nu kommer den där berömda orättvisan fram igen, eller är det bara avundsjuka kanske?
Men varje dag dyker det upp fler och fler ismetebilder på Facebook, Instagram och bloggar och själv bor man i mörka Småland så en ismetepremiär känns väldigt långt bort.

Längtar efter en liknande morgon på isen
Vi hade ett par kalla nätter här men nu har det vänt igen och varmare luft drar in med regn o plusgrader, så den lilla isskorpa som blev försvinner snabbt nu. Många här nere är säkert glada över det, men själv gillar jag ismetet och tycker det är en effektiv och rolig metod efter de gröna sjövargarna. Jag får hoppas att det faktiskt blir lite vinter framöver även i Småland. Fram till dess kommer jag försöka hinna med några fiskepass i ån och se om det går att locka någon färna, björkna eller mört till hugg. Jag ska även försöka hinna med något mer flötestrollingpass nu när vattentemperaturen sjunkit. Tyvärr är tid en bristvara så vad jag faktiskt kommer hinna med får tiden utvisa.

Helgen som gick blev det inget fiske för min del, men förra veckan kom det ut ett nytt nummer av Magasin Mitt Fiske där jag har bidragit med en artikel om deadbaitmete efter gäddan. Så är man nyfiken på den metoden kan man läsa artikeln här. Men självklart finns det många andra intressanta artiklar i tidningen så häll upp en kopp glögg och sätt er i ett hörn, skrymsle, soffa eller var ni brukar läsa och glöm ångesten för en stund över den uteblivna isen.

Läs artikeln här
Är det så att det finns fler som har "ismeteabstinens" men ingen is och vill stilla suget med lite pyssel så har jag gjort ett par guider tidigare på ismetevippor och spöhållare. Ni hittar dessa plus mycket annat här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Configuration After installing, you might want to change these default settings: